Apr 19, 2012
NINth
Views: [post_view]

A*S*Y*S – BPM is Dead (2012)

A*S*Y*S (Acid Save Your Soul), aka Frank Ellrich a millenium óta (ami – szörnyű kimondani, de – több, mint 12 éve volt) oszlopos tagja  az acid trance, hardtrance, hard dance szcénáknak, de 1995-ben már tekergette a TB 303-as potijait. Első trackjei még klasszikus acid vonalon mozogtak (pl.: Acid Train), de az idő múlásával az alapok megváltoztak és egyre inkább a “hard” felé kezdtek alakulni, de mindeközben (hála Istennek) nem tűnt el az a brutális savas dallamvilág, ami a mai napig jellemző minden egyes zenére, ami Frank keze alól jelenik meg. Az áttörést egyértelműen az első album, az Acid Save Your Soul hozta meg, amin olyan számok kaptak helyet, mint az Acid Space, Acid Flash, vagy az egyértelmű Prodigy áthallásos No More Fucking Rock&Roll. Ez a három mestermunka már önmagában tökéletes biztosíték lett volna az elektronikus zenei világ térdre kényszerítésére, de az albumon még 10 hasonló kaliberű gyöngyszem található, így emberünk fix helyet kapott a legnagyobbak között.

Klikk után kritika az új albumról, valamint belehallgatás minden egyes trackbe.

7 év telt el új soralbum nélkül, viszont zenékben nem volt hiány. Legutóbbi nagy dobása a Bassturbation volt, amibe (ki hinné) dubstep elemeket is beleoperált a kiállásnál (halkan megjegyzem, zseniálisan), így sokmindent lehet rá mondani, de azt semmiképp sem, hogy nem naprakész. A Di.fm webrádión Filer’d néven rendszeresen készít mixeket a legújabb kedvenceiből, de a mixek stílusa sajnos egészen távol áll attól, amit az A*S*Y*S névtől remélne az ember, döngölés helyett sokkal inkább a progressive, minimal és prüntyögős tech trance langyosság jellemző ezekre a “válogatásokra”. Ennek fényében az sem meglepő, hogy az új album is vegyesre sikerült, bármennyire is imádkoztam, hogy ismét valami mennyei zúzdát kapjunk az arcunkba, a végeredmény egészen tág spektrum a langyos trance (pl. a Scot Projecttel közös “Twelve X”, ami az első track a lemezen), a klasszikus acides csapatás hard dance alapokkal (ez kellene, hogy alap legyen), a hardstyle (pl. az “Acid Nightmare – Zany remix”) és a tiszta dubstep/breaks (pl. a címadó “BPM is Dead” vagy az azt követő “Fate”) farvizén. Érezhető a koncepció: mindent bele, ami eladható, neadjisten rádióbarát és trendi. Ettől függetlenül nem mondanám rá, hogy rossz, csak kaotikus és túlontúl slágeres akar lenni. Szinte minden szám más és más közeghez akar szólni és ez valószínűleg működni is fog. Ezzel önmagában az égvilágon semmi probléma nem is lenne, ha nem egy kerek albumként akanák ledugni a torkunkon, főleg nem 7 év várakozás után. Ha viszont valaki szereti a fent említett stílusokat, mindenképp nézzen utána az anyagnak, hiszen a minőség garantált, csak a koncepció az, ami fenntartással kezelendő.

7/10

 

@ official Facebook: facebook.com/asysofficial

Leave a comment

Archive

Mixes for the HarderGeneration