Browsing articles in "music"
Mar 16, 2008
NINth
Views: [post_view]

Ez3kiel – Versus

Barbary, Cartea Negra, Tsunami, Enola Gay, Kamikaze, Valkiries, Fatwah, Globalization, Police brutality, Death row, Guernica, Dolly clone, Snuff films, Cannibalism, Les Racines du Mal, Shoah, Big Brother, BZ, Tchernobyl, Anthrax, Hooligans, Apartheid, Klu Klux Klan

Taliban, Mafia, Land mines, Pollution, Famine, Torture, Xenophobia, Pandemonium, Oil Spills, Electric chair, Alcatraz, Attila, Mercenaries, Radioactivity, Collateral loss, Universal, Cut throats, War, Murder, Jezabel, Bethlehem, Apocalypse, Madness, Rape

Cataclysm, Samsary, BSE, Barbary, Bombs, Torpedoes, Nuclear, Traffic jams, Schizophrenic, Concentration camps, Heartless, Prestige, Zyklon B, Napalm, Vicious, Debris…

Lullaby, Fairy Tales, Spiritual, Harmonies, Maternal, Honey, Poetry, Feathers, Meditation, Avalokitechvara, Peace, Caress, Honesty, Muse, Magnifica-ing, Relief
Gardian Angel
Cain and Abel
Birth
Death
Essence
Camouflage
Natural
Clonage
Aphrodite
Attila
Gandhi
Generals
Tenderness

Versus…

Combat, Paramilitary, Clonee, Refugee Camps, Chains and Guns, Whips and pain, Identifies, Immolation, Attacks, Carpet Bombs, Biological, Chemical, Genocide, Amputees, Catastrophes, Cruelty, Dictator, Insane, Victims, Poverty, Heartbreak, Factories, OGM, Handcuffs, Horrid traps, Massacres, Lapidation, Four Quarters, Hell on Earth, Homeless, Fire blaze, Jezabel…

Barbary, Destroy, Futile, Despair, Cataclysm, NRA, Uranium, BSE, Bombs, Torpedoes, Nuclear, Traffic Jams, Schizophrenic, Concentration Camps, Heartless, Prestige, Zyklon B, Napalm, Vicious

White hate

Mar 16, 2008
NINth
Views: [post_view]

Death Note (AMV by Sayan Visual Studio)

Mindig öröm amikor két nagy kedvenc találkozik egy harmadik formában. Most pedig nem kisebb nevekről van szó, mint a legkedvencebb gondolkodós-agycsavartlogikás-hiperkarakteres animémről, a Death Note-ról és a legkedvencebb fúziós-elektronikus-rock-cyber-whatever zenészemről, Celldweller-ről. Az egyetlen ami fájdalom számomra, hogy L hiányzik belőle, de ez igazán elnézhető, ugyanis a videó ritkamód profi. Nemhiába nyert az Akross Con versenyen legjobb videó, technika, effektek és design díjat (külön-külön!).

Alkotó: Sayan Visual Studio
Zene: Celldweller – The Last Firstborn
Karakterek: Light, Ryuk

Sayan Visual Studio – SPOIL

[ videoinfo ]
[ download @ Akross.ru (96.6 Mb, Mp4) ]

Mar 14, 2008
NINth
Views: [post_view]

TURBO – One More Time (Tonight)

Hiányzik a vérbeli rock ‘n’ roll?
A bőrdzsekis, napszemcsis, felhajtottgalléros?
Oldschool mikrofonos, belőttsérós, trapézgatyás?

Magyarországon, Budapesten is találni ám még érdekes dolgokat!
Újfent haza beszélek, ugyanis ismét egy ismerősömről van szó, Tanka Balázsról (a képen jobboldalt), méghozzá a Turbo nevű együttesből. Elkészült az első videoklip, One More Time (Tonight) címmel, amit ezzel a lendülettel meg is osztanék veletek.

And I Say Yeah!
Come With Me!
Feel What I Feel!

TURBO – One More Time (Tonight)

[ official Myspace ]

Mar 13, 2008
NINth
Views: [post_view]

Pendulum – Propane Nightmares [Celldweller remix!]

A Pendulum egy hivatalos Myspace blogban bejelentette, hogy a Május 12-én megjelenő új albumot [In Silico] megelőző single (megjelenés: április 14-én digitális formátumban, áprillis 28-án pedig lemezen, 500 promóciós bakelit formájában) tartalmazni fog egy Original és egy V.I.P. mixet a Propane Nightmares című trackből. Az V.I.P. Mix Rob saját keze munkája, viszont az Original már egy érdekesebb(?) darab, ugyanis Celldweller neve által fémjelzett, aki bevallottam Pendulumék kedvenc producere.

Ha minden igaz, ez az eredeti track, amiből a remixek készülni fognak. Egészen dallamos, rockos, gitáros, énekelős. Oldschool rock és Pendulum.
Enjoy:

Mar 11, 2008
NINth
Views: [post_view]

Pure Reason Revolution – The Dark Third

A 2003-ban alakult, eddig mindössze egyetlen albummal (de mellette 4 single és 1 kislemezzel) rendelkező Pure Reason Revolution teljesen megborította az életemet az utóbbi három napon. Nem hittem volna, hogy majd’ 25 éves fejjel még azt fogom érezni valaha is, hogy egy manókkal teli erdőben ülök, valószínűtlen mosollyal az arcomon és nézem közben a fejem fölötti csillagfelhőt. Márpedig ez most megtörtént, többszöris és azóta is tart szakadatlanul. Újra 10 éves gyerek vagyok, aki tátott szájjal hallgatja a fantasztikus legendákat és a lesi a távolban a hullócsillagokat.

He left the room where I was
Hide the light, hide the light
Too much to dream last night
Too much for waking eyes

Az életünk egyharmada alvással telik, mire meghalunk, átlagosan 6 évet áldozunk erre a (nagyon kellemes) tevékenységre. A 2006-os The Dark Third címre hallgató album bevallottan ezt a témát, az álom és az ébrenlét közötti különbségeket, áthallásokat boncolgatja. Álmokat mesél el, kézenfog és elkísér, elvesz és visszaad (ezt loptam), körbemutat és elvarázsol. A mesélő főleg a gyönyörű Chloe és John, akik felválta gördítik előre a történet fonalát. Ha egy inszomniás tündér zenét csinálna, egészen valószínű, hogy ilyen lenne. Néhol Ulveres finom, törékeny harmóniákkal is találkozni, ahol érződik, hogy a határok hártyavékonyak, az álomittas szemekbe némán csapódnak a napfény első sugarai, a hangulatot még lehetetlen megfogalmazni, mindössze az a biztos, hogy nagyon érdekes, furcsa és otthonos.


Ha stílusokkal akarunk dobálózni, akkor progressive/psychedelic/art rock (o_O), pop, grunge és hasonlóan fúziós neveket használhatunk csak, ugyanis ez a zene nem fogható meg egyszerűen. Első hallásra The Gathering, Porcupine Tree, The Smashing Pumpkins, The Cure és Pink Floyd hatások tűnhetnek fel, de nem merném egyik előadót sem meghatározóként említeni, mivel ez a keverék abszolut egyedi darab, hasonlót se nagyon hallottam még. Fiatal britekről beszélünk, ezért az a tipikus angol atmoszféra erősen érződik, de engem pl. egyátalán nem zavart, pedig megmondom őszintén, nem igazán szeretem a brit rock környéki zenéket.
(egyébként beleszerettem az énekeslányba)

Romantikus apokalipszis, elvarázsolt erdő, csukott szemekkel táncolás.
Tündérmesék felnőtteknek.


Az alkotók:
Jon Courtney
(szöveg, vokál, gitár, billentyű, program, basszus)
Chloe Alper
(vokál, billentyű, basszus)
James Dobson
(billentyű, hegedű, program, vokál, basszus)
Jamie Wilcox
(gitár, vokál)
Andrew Courtney
(dob, ütősök)

Pure Reason Revolution – The Intention Craft
Live @ Islington Academy (London)


new track (Victorious Cupid+remix!) & video:

[ @ official Myspace ]
more info:
[ @ official Last.Fm ]

Mar 8, 2008
NINth
Views: [post_view]

Nine Inch Nails – Ghosts I-IV

Trent Reznor. Egy élő legenda. Az 1989es Pretty Hate Machine (Halo two) albummal robbant be a köztudatba (az első hivatalosan megjelent lemez a Down In It EP [kislemez] volt, Halo one címmel), utána pedig legközelebb 1994-ben sokkolta a Földet a zseniális The Downward Spiral (Halo eight) koronggal. Azóta összesen 26 hivatalos megjelenés, számolhatatlan mennyiségű játék/filmzene, remix és élő felvétel jött ki a mester kezei alól. A Quake játék zenéjét pl. Reznor és csapata alkotta, amiről egy interjúban csak annyit mond: Gyűlöltem a Quake-et. Nem bírtunk tőle dolgozni, mert a zenekar ahelyett, hogy a zenéléssel foglalkozott volna, fáradhatatlanul gyilkolta a zombikat. Igen. Én is. (nevet)

Aztán a Downward Spiral után beindult a szekér. Az azon megjelenő Closer című szám (szerintem) az underground(közeli) zenék egyik legtöbbet remixelt trackje. Előbbukant már psy, techno, hardcore, electro, breakbeat és minden elképzelhető stílus legkülönbözőbb formáiban. Aztán ez lett Reznor mániája. A 26 lemezből ugyanis haveri hozzáállással is maximum 10-re lehet rámondani, hogy igazi soralbum, a többi mind-mind remix, live vagy épp random módon előadott régi számok gyűjteménye.

Node fontos megjegyezni, hogy ő az egyetlen olyan ember (számomra) akitől ezt nem veszem zokon, sőt. Egymás mellé téve egy eredeti tracket és egy remixet, néha még a hasonlóság sem fedezhető fel. Hozzáértő fülek felismerhetnek egy-egy hangot, dallamot, szövegrészletet, de a nagyközönség csupán egy új számot hall. Ebben (is) rejlik a zsenialitása. Nincs még egy olyan banda, aminek az életművéből egy csuklóból 4 cd-s best of lemezt tudnék alkotni úgy, hogy minden egyes track külön-külön megérdemelten szerepeljen rajta. Nagy dolog ám ez.

Ez az új gyermek is valami hasonló irányba tart.
A Radiohead által kitaposott ösvényen haladva, letölthető formában kínálja a zenét. De nem ám akárhogyan, Reznor annál okosabb. 2 lemez (négyfelé bontva), összesen 36 track várja az érdeklődőket.

Vegyük sorjában:

1; Az első 9 track ingyen és bérmentve letölthető egy mail ellenében, tökéletes mp3 formátumban. Extrák: egy rakat magas felbontású háttérkép (+pdf), avatarok és logók.
2; 36 track, ugyanebben a formátumban és ugyanezen extrákkal ellátva, 5$. Ez a Google szerint 859 forint. Most őszintén. Aki ennyit nem képes kiadni egy 2 CD-s NIN lemezért, az ne hallgasson ilyen zenét.
3; 2 audio CD, 16 oldalas booklet + minden eddigi extra: 10$ (kb. 1700 forint). Ez az összeg is vicces.
4; Deluxe Edition Package. 2 audio cd, 1 DVD (a 36 trackkel és extrákkal) + 1 Blue-ray DVD hiperminőségű trackekkel és slideshow-val. 75$ (kb. 13.000 forint). Gyűjtőknek, természetesen.
5; Ez tökmindegy, már a megjelenés pillanatában elfogyott a 2.500 példány. 300$ volt az ára.

NINcs más hátra, mint előre, egy dolgot hagytam a végére:

Milyen a zene?

Egyszer egy nagyon kedves (NIN rajongó) barátom azt mondta, hogy szerinte Reznor a The Fragile óta nem csinál mást, mint a remixekből bejövő pénzből vedeli a viszkit. Hát, valami ilyesmit érzek most én is, csak ezek új számok. Ha nem ismerném a zene mögött rejlő embert, azt mondanám, hogy hihetetlenül profi, hangulatos muzsika, nagy történettel, érdekes zajokkal, fura effektekkel; picit ipari, picit noise, picit ambient felütéssel, amiben egy deka szöveg sincs, annyira nagyon instrumentális. Majd’ két órán keresztül.

De ismerem az embert is.

Így azt mondom, hogy egy olyan zenét kaptunk, amit az otthoni stúdiójában és laptopjain alkotott, félkézzel, ráérős, flashelgetős éjszakai óráiban, hogy aztán megnézze, hogyan reagál a nagyközönség egy újszerű marketingre. Jó zene ez nagyon, de Reznor többet is tud. Sokkal többet. Nem mondom, hogy öregszik és fárad, de öregszik és fárad. Ráadásul soha nem dolgozik ugyanazokkal az emberekkel, kizárólag sessionzenészekkel “játszatja fel” a zenéket. Igazi magányos farkas. Szép dolog, de valószínűleg elépesztően fárasztó.

[ ghosts.NIN.com ]

[ NIN.com ]
[ 9IncNails.com ]
[ NIN.hu ]

Mar 4, 2008
NINth
Views: [post_view]

First Aid 4 Souls – The Golden Our Lord’s Prayer

A First Aid 4 Souls egy számomra nagyon kedves (Electro / Industrial / Experimental) projekt, hiszen egy olyan ember áll a csapat élén, akire mai napig maximális tisztelettel tekintek és nem utolsó sorban barátomnak tudhatok. Ő Gazdag István (Mumus).
A téma aktualitása egy új trackben (The Golden Our Lord’s Prayer) van, amit egy csángómagyar kislány énekelt fel.

A zenéből befolyó összeg az utolsó fillérig a kislányhoz kerül!

Következzenek István szavai:

#####

A Csángómagyarok a magyar nemzettől elszakadt/elszakított kisebbség, mely
büszkén és öntudatosan őrzi ősi kultúráját és tartását.

Az Arany Miatyánk című imát éneklő kislánynak Kertész Madalinának olyan természetes és csodálatos énekhangja van, amihez foghatóan gyönyörűt ritkán hallani.

Nagyon megragadott a Csángómagyarok sorsa és az a romlatlan, őszinte szépség és áhítat, ami a felvételből átjön.

Ehhez a páratlan énekhanghoz komponáltam zenét, hogy ily módon is felhívjam a figyelmet a helyzetükre, csodálatos kultúrájukra.

Ajánlom ezt a felvételt minden embernek, aki elszakadt hazájától, szeretteitől, adjon vigaszt és erőt nekik.

Akit érdekel e nép, az alábbi linkeken megismerheti történelmük és mindennapjaik alakulását.

[ Moldvai Csángómagyarok Szövetsége ]
[ Csángó @ wikipedia ]

A zenét pedig itt tudod meghallgatni:
[ First Aid 4 Souls @ Myspace ]

Feb 27, 2008
NINth
Views: [post_view]

Beatbox (house-techno)

Pár napja láttam meg ezt a videót LD50 fórumon. Első megnézés után alig bírtam felkaparni az államat a földről, ezért megnéztem mégegyszer. Aztán mégegyszer és mégegyszer. Most, így 10 meghallgatás után már nem bírom ki, hogy ne osszam meg veletek. Nem vagyok különösebben oda a freestyle, beatbox cuccokért, de ez egy kicsit más. Ez house.

00:55-től kezdődik a lényeg, aztán 02:50-től jön a súlyosság.

Roxorloops, a svájci beatboxer

Feb 22, 2008
NINth
Views: [post_view]

Trentemøller – Miss You remixes 2008 // rewiev

Már-már kéjes vigyorral tudathatom veletek, hogy elért a hangfalaimig Trentemøller új EP-je, a Miss You remixes (2008).

ha nem ismernéd az eredetit, akkor hallgasd a szöveghez:

Aki ismer egy picit is, tudja, hogy elfogult vagyok ezzel az emberrel szemben. Bevallom férfiasan, nem nagyon volt még zene (ill. hangulat) a világon ami ennyire eltalált volna. Személy szerint, engem, ott belül, igen. Az első és eddig egyetlen album (a Last Resort, merthogy a második release Chronicles címen jött ki, de az egy válogatás volt, 3 új track szereplésével) óta fanatikus vagyok, minden fellelhető hangjegyet megszereztem ami hozzá köthető. Új játékosoknak (hogy tudják miről van szó) a Moan-t ajánlom [youtube], de óvatosan, mivel köztudottan addiktív. Nem vicc, veszélyesen jó zene ez. Az ominózus első albumon jelent meg a Miss You is, ami a címéhez mérten depresszív, fájdalmas, gyönyörű. Kinek mi, mikor mi. Magányos lelkek hatalmas sóhaja ez, szívhezszóló üzenet, az elengedés és továbblépés hangulata, ütemek nélkül, csupán árnyékokkal és utalásokkal. Ebből készültek most remixek. Ütemekkel is. Csak finoman. Nagyon finoman.

A két kötelező radio mix indítja az EP-t (Nem akarom megélni azt az időt amikor ilyenek mennek rádióban. Elitista köcsög vagyok? Lehet, de akkoris.), méghozzá a sima albumverzióból és a harmadik trackként érkező Trentemoller remixből kurtítva 4 perc alá az eredeti darabot. Ez utóbbi pontosan olyan, mint amit várhattunk. Hiperfinom 4/4 ütemek, csillingelés, tengernyi mélységekből szóló dallamok és zongora. Megtekerve, átrendezve, szétvariálva, de precízen. Úgy, ahogy csak ő tudja. Ezt követi a Pole remix, ami egy kicsit trip-hop, kicsit Massive Attack, kicsit törtritmus, kicsit belassult. Nem rossz, de nem az igazi. A sorban az ötödik szám a Pascal F.E.O.S. remix, ami már nem finomkodik annyira és egyértelműen a minimal stílus felé veszi az irányt. Ez egy kifejezetten érdekes darab lett, épp elég ütemmel, épp eléggé megtartva, csak épp ütemekkel alásegítve az eredeti dallamokat és hangulatot. Ezután jön a Lulu Rouge feat Asger Baden remix, francia sanzon, vízpartonüldögélés, romantika és naplemente. Minden ami kell. Így szeretnék megöregedni. A sort az eredeti album verzió zárja, hogy tudjuk honnan jutottunk idáig.

Én köszönöm, hogy meghallgathattam.

(Még most is képtelen vagyok letörölni az a keserédes mosolyt az arcomról)

Feb 21, 2008
NINth
Views: [post_view]

Gloomy Valentine

Gloomy Valentine: A stop-motion animation tells the story of a woman gone mad by lost of her love. Directed by Austraria-based Isabel Peppard who was influenced by the suicide song “Gloomy Sunday (Szomorú vasárnap, Sombre Dimanche)” written in 1933 by Hungarian composer Rezső Seress.

[ via: Digitaldj.jp ]

Archive

Mixes for the HarderGeneration